Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelus on joka toinen sunnuntai klo 13, kesäaikaan klo 19.

Kirkossa vietettävä jumalanpalvelus on seurakunnan keskeisin tilaisuus, jossa meitä palvellaan Jumalan sanalla ja sakramenteilla.

Osa jumalanpalveluksista toteutetaan yhteistyössä kyläkuntien ja paikallisten yhdistysten kanssa.  Toisinaan jumalanpalveluksen jälkeen juodaan kirkkokahvit tai vietetään muita seurakuntatapahtumia ja juhlia.

Pylkönmäellä tapahtuu monenlaista!

• Keskiviikkopiiri kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 11-13. Keskiviikkopiirissä valmistetaan kastekoteihin lahjoitettavia vauvanpeittoja sekä myyjäistuotteita, joiden tuotto käytetään lähetys- ja diakoniatyöhön, piiriin voit hyvin tulla myös ilman käsityötä, seurustelemaan ja kahvittelemaan.
  • Palvelutalo Iltaruskossa pidetään hartaus kerran kuussa, keskiviikkona klo 13.15.
  • Pylkönmäellä on useita lauluryhmiä, jotka rikastuttavat seurakunnan jumalanpalveluselämää. Kirkkokuoron toiminnasta saat lisätietoja kanttori Satu Uusisalolta.
  • Rauhanyhdistyksen seuroja vietetään säännöllisesti seurakuntatalolla.
  • Kerran keväässä ja syksyssä kokoonnutaan yhteisille lounaille. Kevään lounaalla tuetaan yhteisvastuukeräystä ja syksyn lounaalla lähetystyötä.
  • Ideoita eri tapahtumiin otetaan ilolla vastaan!
  • Keskiviikkoisin 9.30-11.30 kokoontuu seurakuntatalolla perhekerho, jonne voi saapua koko perheen voimin tai lapset mummin, kummin tai papan kanssa.

Perhekerho:

Perhekerho kokoontuu Pylkönmäen seurakuntatalolla keskiviikkoisin 9.30-11.30. Kerhossa tarjolla maksuton aamiainen tai edullinen keittolounas.

Perhekerho on lasten ja aikuisten yhteinen kohtaamispaikka arjen pyörittämisen keskellä.

Vapaamuotoisessa kerhossa tehdään kaikenlaista mukavaa: lauletaan. leikitään ja askarrellaan.

Perhekerhoon ovat tervetulleita alle kouluikäiset lapset äidin, isän,

isovanhempien tai jonkun muun aikuisen kanssa.

Perhekerhoon ei tarvitse ilmoittautua, eikä kerhosta peritä maksua.

Perhekerhon ohjaajana toimii lastenohjaaja Taija Kauppinen.

Diakoni-lähetyssihteeri
Pylkönmäen kappeliseurakunta Saarijärven seurakunta Saarijärven alue