Herätysliikkeiden toiminta Saarijärvellä

Kolmella kirkon piirissä toimivalla herätysliikkeellä on säännöllistä toimintaa Saarijärven alueella. Herännäisyys, evankelisuus ja vanhoillislestadiolaisuus ovat osa alueen seurakuntaelämää. Herätysliikkeet järjestävät mm. seuroja ja musiikkitilaisuuksia, joista ilmoitetaan seurakunnallisissa ilmoituksissa paikallislehdissä ja näiden kotisivujen toimintakalenterissa.

Herännäisyys

Herännäisyyden keskeisin toimintamuoto ovat seurat, joissa veisataan Siionin virsiä. Seuroja järjestetään seurakuntatalossa yleensä joka kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona. Myös kodeissa pidetään seuroja ja "veisuita". Naisten raamattupiiri kokoontuu joka kuukauden kolmas tiistai. Vuonna 2005 Saarijärvellä järjestettiin valtakunnalliset Herättäjäjuhlat. Herättäjä-Yhdistyksen paikallisosaston toiminnasta antavat tietoja Timo Jokinen, puh. 040-5693688 ja Veikko Vesisenaho, puh. 040-7032641.

Evankelisuus

Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen eli Sleyn paikallisosastot järjestävät Saarijärvellä mm. Siionin kanteleen lauluiltoja ja seuroja. Sley on mukana myös seurakunnan nuorisotyön tapahtumissa. Sleyn toiminnasta antaa tietoja Leena Rytkönen, puh. 040-7590133.

Lestadiolaisuus

Rauhayhdistys eli vanhoillislestadiolaisuus järjestää seuroja seurakuntatalossa ja kodeissa. Liikkeellä on myös omaa lasten ja nuorten toimintaa.