Tervetuloa Pylkönmäen kappeliseurakuntaan!

750 asukkaan Pylkönmäellä toimii vireä kappeliseurakunta, joka toivottaa ihmiset tervetulleiksi elämän eri vaiheissa. Paikkakunnalla on kirkollista toimintaa kaiken ikäisille.

Tärkeän osansa työhön antavat vapaaehtoiset, jotka järjestävät talkoovoimin muun muassa kirkkopyhiä, lähetyslounaita ja diakoniamyyjäisiä.

Kappeliseurakuntamme on olemassa Pylkönmäellä asuvia ihmisiä varten. Vallitkoon usko ja rakkaus keskuudessamme.

Pylkönmäen kappeliseurakunnassa vietetään jumalanpalvelusta kaksi kertaa kuukaudessa klo 13. Jumalanpalvelus Saarijärven kirkosta on kuunneltavissa Järviradion taajuudelta 90,50 sunnuntaisin klo 10. Kaikki Saarijärven kirkon jumalanpalvelukset kuuluvat nettiradion kautta.

Diakoniatyö

Diakoniapäivystys ja ruokajako keskiviikkoisin klo 10-12. Muulloin yhteys p. 040 778 4701 tai sähköpostitse minna.autonen@evl.fi.

Myös muut seurakunnan työntekijät ovat puhelimen soiton päässä!

Pylkönmäen kappeliseurakunta

Keskustie 42,
43440 Pylkönmäki

Seurakuntapastori Mervi Sahinaho
mervi.sahinaho@evl.fi

Diakoni Minna Autonen
minna.autonen@evl.fi

Työntekijät tavattavissa sopimuksen mukaan, ota rohkeasti yhteyttä!

Hautajaisiin liittyvät järjestelyt hoidetaan Saarijärven seurakunnan hautausmaatoimiston kautta, puh. 040-1534 794/Sari Tarvainen

Saarijärven seurakuntatoimistosta voi varata kappeliseurakuntien toimituksia, sillä koko alueella toimii yhteinen sähköinen varauskalenteri. Seurakuntatoimisto on avoinna ma-ti, to-pe klo 9-12, puh. 040-1534 736.

Virkatodistukset ja muut viralliset asiakirjat tilataan 1.7.2020 alkaen aluekeskusrekisteristä, jonka yhteystiedot löydät info- ja asiointi-sivulta.

Pylkönmäen hautausmaan hautojen hallinta-aikojen päättyminen

Kirkkoneuvosto on 4.2.2021 kokouksessaan päättänyt aloittaa hallinta-aikojen tarkastelun Pylkönmäen hautausmaalla. Tarkastusjakso on 31.12.2020 mennessä päättyneillä hallinta-ajoilla. Kesällä 2021 ryhdytään laittamaan tiedotteita haudoille, joita toimenpide koskee. Niille hallintaoikeuden haltijoille, joiden osoite on tiedossa lähetetään asiasta myös kirje.

Hallintaoikeuden haltijalla on mahdollisuus lunastaa hauta uudelleen 1.9.2023 mennessä. Ellei hautaoikeutta jatketa, on haltijalla mahdollisuus poistaa haudalla oleva muistomerkki 1.4.2024 mennessä. (KL 17 luku 2 §). jonka jälkeen seurakunnalla on oikeus luovuttaa hauta uudelleen käytettäväksi ja haudalla oleva muistomerkki siirtyy seurakunnalle vastikkeetta.

Lisätietoja asiasta Saarijärven seurakunnan hautausmaatoimistosta p. 070- 1534 794 (ma-ti, to-pe klo 9-12) Urheilutie 5. 43100 Saarijärvi