Mansikkalan leikkipuisto

Urheilutie 5, 43100 Saarijärvi

Joka päivä klo 7-22.
Ei talvikunnossapitoa.

Mansikkalan leikkipuisto on meidän kaikkien yhteinen puisto!

Muista käydä tutustumassa myös kauniin keltaiseen pikkukirkkoon, joka on valmistunut kesällä 2021.

Leikkikentän ylläpidosta ja huollosta vastaa Saarijärven seurakunta. Ilmoituksen leikkipaikan ylläpitoon ja huoltoon liittyen voi tehdä joko sähköpostitse osoitteeseen saarijarvi@evl.fi  tai puhelimitse numeroon 040 1534 736 ma-ti, to-pe klo 9-12 välisenä aikana.

Mansikkalan leikkipuisto on kaikkien vapaassa käytössä päivittäin klo 7-22 välisenä aikana. Seurakunnan kerhot ja ryhmät saattavat varata leikkipuiston vain oman toimintansa käyttöön, mutta näistä ajankohdista ilmoitetaan erikseen leikkipuiston ilmoitustaululla.

Leikkipuistossa ei ole talvikunnossapitoa

Leikkipuistossa tulee noudattaa seuraavia sääntöjä:

• Nosta lapsi leikkivälineeseen vain jos lapsi pääsee sinne itse tai voit varmistaa lapsen turvallisuuden.
  • Pyöräilykypärän käyttöä ei suositella leikkivälineissä, joissa kypärästä voi aiheutua kiinnijuuttuminen.
  • Laitathan hiekkalaatikon suojapeitteen leikkien jälkeen takaisin paikalleen ja lelut takaisin lelulaatikkoon.

Mansikkalan leikkipuiston avajaisia vietettiin sunnuntaina 27.9.2020 ja avajaispuheessa toivottiin seuraavia asioita:

Tämä puisto on koronavuoden tumman pilven hieno kultareunus. Tämä puisto on Saarijärven seurakunnan ja meidän kaikkien panostus lapsiin, lapsenmielisiin ja leikkiin - meidän kaikkien kultaisiin hetkiin. Olkoon täällä aina hiekkakaut onnistuneita, leikit parhaimpia ja keinuhetket huimimpia. Älköön koskaan itku raikokoon tai kiukku vallatkoon. Olkoon aina enkelit koivun oksilla.

Leikkipuiston turvallissuunnitelma löytyy täältä

Paikoitustilaa on runsaasti seurakuntakeskuksen alaparkkipaikalla. Lasten kanssa liikkuessa tulee pihalla noudattaa varovaisuutta.