Viljapelto

Lähetystyö - työtä maan ääriin

Lähetystyö on kristillisen seurakunnan perustehtävä. Jeesus sanoi: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" (Matt.28:19)

Suomalaisina olemme osa maailmanlaajaa kristittyjen perhettä. Saamme olla jakamassa eteen päin sitä hyvää, mistä olemme itse päässeet osalliseksi. On meidän vuoromme viedä eteenpäin sanomaa Jumalan rakkaudesta ja pelastusteosta niin, että se saavuttaa mahdollisimman monia uusia ihmisiä ja ihmisryhmiä.

Seurakuntamme nimikkolähetteinä ovat

Marja Ochieng, orpolapsityö Kenia, SLEY

Puhalaiset, Ateena, Lähetysyhdistys Kylväjä

Iisakki Saari, lähetyslentotyö, MAF Suomi

Heidi, Lähi-itä, SEKL

Teressa ja Janne Juhaninmäki, Tansania, SLS (Karstulan kappeliseurakunnan nimikkolähetit)

Anna ja Taisto Sokka, Uganda, SLEY (Kyyjärven ja Karstulan kappeliseurakunnan nimikkolähetit)

Laura Kallatsa, Hongkong, SLS

Suomen Lähetysseuran kautta tukemiamme kohteita:

-Senegalissa syrjäytymisvaarassa olevien parissa tehtävää työtä

-Nepalissa vammaisten lasten koulutusta (Karstula)

-Elokuussa 2023 Laura Kallatsa valittiin ulkomaantyöhön opettajaksi Felm Theology -ohjelmaan kiinalaiselle työalueelle Hongkongin Luterilaiselle seminaarille. Työkauden pituus on 12 kk. Saarijärven seurakunta on tukenut jo pitkään Hongkongin luterilaista teologista seminaaria. Viidesosa sen noin 500 opiskelijasta tulee Hongkongin ulkopuolelta, pääosin Kaakkois-Aasiasta ja Manner-Kiinasta. Seminaari kouluttaa pappeja ja muita seurakuntien työntekijöitä, mutta tohtoriohjelmiensa kautta myös teologisten seminaarien opettajia eri puolille Aasiaa. Lähetysseura on lähettänyt seminaariin opettajia ja tukee eri maista tulevia opiskelijoita stipendein.

Lähetyslentäjä Iisakki Saari lähtee Etelä-Sudaniin.

MAF on suorittanut Etelä-Sudanissa viimeisen kahden viikon aikana kaikkiaan 13 lentoa (38,3 tuntia) ja kuljettanut 3,9 tonnia rahtia. Näillä lennoilla on kuljetettu lääkkeitä, ruokaa ja varusteita yhdelle avustusjärjestölle tukikohdan perustamiseksi. Kaikkiaan 69 ihmistä on evakuoitu tai kuljetettu potilaana.

Johtuen työntekijätilanteesta MAF International päätti muuttaa Iisakki Saaren työskentelymaan alkuperäisen Tansanian sijasta Etelä-Sudaniin. Muutos oli Iisakille yllätys, mutta hän suhtautuu tilanteeseen ilolla ja on jo aloittanut valmistelut Etelä-Sudaniin muuttamista varten. "Etelä-Sudanissa lentämistä on paljon ja se tarjoaa myös ammatillisesti minulle sopivia haasteita", Iisakki kertoo.

Muistetaan Iisakin matkaan valmistautumista rukouksin!

Lähetyslentäjien työn tarve jatkuu suurena ja MAF:n lentokoneet vievät edelleen perille apua, toivoa ja terveyttä kehittyvien maiden vaikeakulkuisilla ja turvattomilla alueilla. Viimeisimmän tilaston mukaan joka 5,5 minuutin välein MAF:n lentokone tekee lentoonlähdön tai laskeutumisen jossain päin maailmaa. Tällä hetkellä lähetyslentäjien lentokoneita tarvitaan erityisesti Etelä-Sudanissa, missä sisällissodan ja ilmastotilanteen vuoksi on nälänhätää.

Kuvassa Puhalaisen perhe. He työskentelevät Ateenassa
Puhalaiset asuvat Ateenassa.