Kirkkoherran puheenvuoro YLE:n radiohaastattelussa liittyen Karstulan hautausmaan talviauraukseen

Karstulassa on keskustelu viime viikkoina vilkkaasti Karstulan hautausmaan lumenaurauksesta lähinnä sosiaalisessa mediassa. Seurakuntaliitoksen myötä Karstulassa siirryttiin samaan käytäntöön kuin kaikilla muillakin Saarijärven seurakunnan hautausmailla. Tämä on seurakunnan strategian ja päättäjien mukainen linja. Sen mukaisesti vain pääkäytävät aurataan ei sivukäytäviä. Kaikki käytävät avataan omaisille hautauksen yhteydessä sekä suurina juhlapyhinä kuten jouluna. Lisäksi avataan huoltoväylät.

Tämä muutos on aiheuttanut Karstulassa pahaa mieltä. Seurakunta ja vastuuta kantavat viranhaltijat ovat tästä kovin pahoillaan.

Saarijärven seurakunnan kirkkoherra Jarmo Autonen kertoo ja selvittää asian taustaa Yle:n radion Suomen (Jyväskylä) haastattelussa.

Kirkkoherran puheenvuoro on kuultavissa tästä linkistä Keskustelu Karstulan hautausmaan lumien ympärillä käy kierroksilla - nyt puhuu kirkkoherra | Audio Areena (yle.fi)

2022-02-10 13:50:09.0