Saarijärven seurakunta siirtyy aluerekisteriin - vaikutuksia seurakuntatoimiston palveluihin.

Saarijärven seurakunnan kirkkoherranvirasto muuttui vuodenvaihteessa seurakuntatoimistoksi. Tämä johtui koko kirkossa ja Lapuan hiippakunnassa käyttöön otetusta keskusrekisterijärjestelmästä. Aluekeskusrekisterissä hoidetaan jatkossa kaikki jäsenrekisteriin liittyvät asiat. Tämä tarkoittaa sitä, että mm virkatodistukset ja avioliiton esteiden tutkinnat suoritetaan keskitetysti aluekeskusrekisterissä - ei enää paikallisseurakunnissa.

Alla löydät yhteystiedot asiointiin. Aluekeskusrekisterin kanssa voit asioida puhelimitse tai sähköpostilla.

Saarijärven seurakunnan seurakuntatoimistosta voit edelleen varata seurakunnan tiloja ja työntekijöitä kirkollisiin toimituksiin, seuroihin ja tapahtumiin. Paikalliset tilavaraukset ja laskutukset hoidetaan edelleen Saarijärvellä. Hautausmaatoimistossa hoidetaan jatkossakin kaikki hautaukseen liittyvät asiat, kuten siunauksesta sopiminen, hautapaikka ja haudanhoito. Huom! Virkatodistukset perunkirjoitusta ym varten tilataan 1.7.2020 alkaen aluekeskusrekisteristä.

Yhteystiedot asiointiin:

Virkatodistukset, sukuselvitykset ja –tutkimukset yms. (tietojen luovutus) luovutus.akrlapua@evl.fi

puh 041 730 2591

Avioliiton esteiden tutkinta, kirkon jäsenyys kuten kirkkoon liittyminen yms. (tietojen rekisteröinti) rekisterointi.akrlapua@evl.fi

puh 041 730 2589

Yleiset kirkonkirjojenpitoon ja aluerekisterikeskuksen toimintaan liittyvät tiedustelut ja neuvonta (info) aluekeskusrekisteri.akrlapua@evl.fi

puh 041 730 2588

Käyntiosoite (avoinna ma-pe klo 9-15)

Lapuan hiippakunnan aluekeskusrekisteri Ailakinkatu 17  40100 JYVÄSKYLÄ

2020-07-01 16:37:12.0