Kirkkoneuvoston päätöksiä 30.1.2020

Kirkkoneuvosto päätti avata kanttorin viran Saarijärven seurakunnassa. Ns. B-kanttorin viran eli ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävä kanttorinviran hakuaika päättyy pe 13.3 klo 12 mennessä. Virka on kokonainen ja edellyttää vahvaa kanttorin ammattitaitoa, musiikkiosaamista, seurakuntatyön ymmärtämistä ja tuntemista, yhteistyö- ja ihmissuhdetaitoja, luovuutta, joustavuutta ja valmiutta liikkua maantieteellisesti laajan seurakunnan alueella.  Lisätietoja avoimesta virasta saa kirkon rekrytointisivuilla evl.fi avoimet työpaikat, Lapuan hiippakunnan ja seurakunnan omilta kotisivuilla.

Kirkkoneuvosto päätti käynnistää seurakunnan vuoteen 2025 asti ulottuvan strategian valmistelun ja nimesi strategiatyöryhmän.

Kirkkoneuvosto päätti, että koska Saarijärven seurakunta on liittynyt 1.1.2020 alkaen Lapuan hiippakunnan yhteiseen keskusrekisteriin, Saarijärven kirkkoherranvirasto lakkautetaan tarpeettomana. Sen sijaan seurakunnassa toimii jatkossa seurakuntatoimisto, joka vastaa tilavarauksista, ja hautausmaatoimisto, joka vastaa hautatoimeen liittyvästä asiakaspalvelusta. Seurakuntatoimisto ja hautausmaatoimisto ovat avoinna seuraavasti: maanantaisin, tiistaisin, torstaisin ja perjantaisin klo 9-12 Saarijärven seurakuntatalon virastosiivessä.

Kirkkoneuvosto päätti toteuttaa Saarijärven kirkkoon kastettujen muistamistaideteoksen yhteistyössä paikallisen nuoren taiteilijan Kaisa Ilolan kanssa.

Kirkkoneuvosto päätti hankkia sydäniskurin Saarijärven seurakunnan jokaiseen neljään kirkkoon.  Kustannuksista ¾ katetaan Lions ry:n ja Laulavien poliisien konserttien tuotoilla.

Fri Jan 31 17:19:00 EET 2020