Kirkkoneuvoston päätöksiä 9.6

Saarijärven kirkkoneuvoston päätöksiä 9.6.2022

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle määräaikaisen osa-aikaisen nuorisotyönohjaajan viran perustamista ajalle 1.1.2023 – 31.12.2024. Hakuilmoitus julkaistaan syksyllä 2022.

Kirkkoneuvosto päätti lisätä lisätalousarvioon varoja seurakunnan yhteisille tapahtumille, koska niille on selkeästi tarvetta: esimerkiksi seurakunnan yhteiseen kevätpäivään Puuhapuisto Veijarissa osallistui yli 390 henkilöä. Kirkkoneuvosto myönsi varoja myös syksyllä järjestettävään seurakunnan yhteiseen syyspäivään.

Kirkkoneuvosto päätti budjettikehyksistä talousarviovuodelle 2023, joka on toinen liitoksen jälkeinen vuosi.  Kirkkoneuvoston hyväksymän ohjeistuksen mukaisesti toimintakulut vuodelle 2023 eivät saa kasvaa 2022 vuoden 1. lisätalousarviota suuremmaksi muusta kuin seurakuntaliitokseen liittyvästä syystä (henkilöstökustannuksissa varaudutaan 3,5 % nousuun yleiskorotusten johdosta). Työaloilla on mahdollisuus hakea kokeilumäärärahaa korkeintaan 20.000 euron edestä erilaisiin hankkeisiin, kokeiluihin tai toimintamuotoihin korkeintaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan.

Kirkkoneuvosto totesi Karstulan kappeliseurakunnan aloitteesta, että jatkossa Karstulan seurakuntatalon, virastotalon ja kirkon piha-alueet ovat savuttomia alueita.

Kirkkoneuvosto merkitsi tiedoksi, että kaatuneiden muistosäätiön lahjoittamat sankarihautausmaiden muistolaatat asennetaan hautausmaille kesän 2022 aikana ja niiden julkistamistilaisuuden järjestetään yhtä aikaa kaikilla paikkakunnilla itsenäisyyspäivänä.

Kirkkoneuvosto merkitsi tiedoksi, että Irma Havumäeltä testamenttilahjoituksena seurakunnalle tullut Sininen Enkeli -teos sijoitetaan Kivijärven siunauskappeliin/omaisten tilaan.

2022-06-09 21:35:06.0