Saarijärven kirkkoneuvoston päätöksiä 11.11.2021

Saarijärven kirkkoneuvoston päätti 11.11.2021 seuraavista asioista:

Ruokapalvelukokin-suntion tehtävään 1.1.2022 alkaen valittiin Anne-Mari Hulkkonen.

Seurakuntaliitokseen liittyvät henkilöstösiirrot vahvistettiin ja vahvistettiin vuoden 2022 henkilöstön koulutussuunnitelma

Kirkkoneuvosto vahvisti seurakunnan kuorisäännön ja toimitusaikataulun.

Toimitusaikataulun mukaan jumalanpalvelukset pidetään kirkkovuoden mukaisesti sunnuntaisin ja juhlapyhinä pääsääntöisesti seuraavasti: Saarijärven kirkossa klo 10, Kannonkosken ja Kivijärven kirkossa vuorovuosin klo 10 ja klo 14, Karstulan ja Kyyjärven kirkossa vuorovuosin klo 10 ja 14 tai 13, Pylkönmäen kirkossa talviaikaan klo 13 ja kesäaikaan klo 19. Kappeliseurakunnissa voidaan viettää myös muulloin satunnaisesti iltajumalanpalveluksia.

Kannonkoskella ja Kivijärvellä ei ole jumalanpalveluksia ja kirkollisia toimituksia kuukauden viimeinen pyhä, Karstulassa ja Kyyjärvellä ei ole kuukauden toinen pyhä ja Pylkönmäellä ei ole kuukauden ensimmäinen pyhänä. Kaksoispyhinä kappeleissa on vain toisena pyhänä jumalanpalvelus. Kappeliseurakunnissa jumalanpalveluksia on kuukaudessa vähintään kolme, paitsi Pylkönmäellä vähintään kaksi. Kappeleissa herätysliikkeen viikonlopun iltapalvelus voi korvata sunnuntain jumalanpalveluksen kahtena kertana vuodessa. Kappeleissa myös konsertti, muu hartauksellinen musiikkitapatuma tai kauneimmat joululaulut voi joskus korvata jumalanpalveluksen. Suurina kirkkopyhinä kuten jouluna ja pääsiäisenä on kaikissa kirkoissa jumalanpalvelus. Kirkkoherran päätöksellä voidaan edellä mainittuun jumalanpalvelus vuoroihin ja aikoihin tehdä perustellusta syystä poikkeuksia.

Kirkkoneuvosto käsitteli vuoden 2022 talousarviota ja vuosien 2023-2024 toiminta- ja taloussuunnitelmaa. Vuodelle 2022 vuosikatetta kertyy talousarviolukujen perusteella 22.138 euroa. Suunnitelman mukaisten poistojen vuoden 2022 osuus on 206.002 euroa. Tilikauden tulos on -183.864 euroa ja poistoeron kirjaamisen jälkeen tilikauden alijäämä on 149.409 euroa. Talousarvion arvioitu alijäämä on pienempi kuin seurakuntaliitosselvityksessä arvioitu alijäämä vuodelle 2022. Kirkkoneuvosto käsittelee talousarvion seuraavan kerran kokouksessaan 9.12.2021 ja sen jälkeen kirkkovaltuusto päättää siitä joulukuun kokouksessaan.

Kirkkoneuvosto päätti laajentuvan seurakunnan vakuutusten hankinnasta.

2021-11-15 12:53:26.0