Kirkkoneuvoston päätöksiä 17.6.

Saarijärven kirkkoneuvosto kokoontui kevään viimeiseen kokoukseen torstaina 17.6. ja päätti seuraavista asioista:

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle seurakunnan talousarvion muuttamista (lisätalousarvio I) seuraavasti:

- menojen lisäyksiä 58.900 euroa

- menojen vähennyksiä 10.500 euroa

- tulojen lisäyksiä 181.700 euroa

Menojen lisäykset muodostuvat vainajakylmiöiden vaihtamiseen varautumisesta ja rakennusten korjauksista. Tulojen lisäykset muodostuvat enimmäkseen kirkkohallituksen avustuksista: verotulojen täydennysavustus, kirkkohallituksen rakennusavustus, ja harkinnanvarainen avustus, yhteensä 74.800 euroa. Loput ovat talousarviossa ja tuloslaskelmassa huomioitavaa myyntivoittoa määräalojen myynnistä.

Talousarvion muuttamisen jälkeen seurakunnan talousarvio on tasapainossa eli vain -1000 euroa alijäämäinen.

Kirkkoneuvosto hyväksyi vainajakylmiöiden hankinnan Kivijärven seurakuntataloon rakennettavaan vainajien säilytystilaan. Kylmiöt hankitaan suomalaiselta Hermetel Oy:ltä.

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle Pylkönmäellä Mäkelän tilalla sijaitsevien 190 hehtaarin turvetuotantoalueen myymistä. Kaupan myyntivoitto ei ole mukana kokouksessa käsitellyssä lisätalousarviossa.

2021-06-17 18:57:35.0