Diakonia - lähimmäisenrakkautta arkeen

Saarijärven seurakunnassa kaikilla alueilla diakoniatyöntekijä on tavattavissa säännöllisesti.

Diakoniapäivystys:

Voit käydä päivystysajalla tai sopia kohtaamisesta diakoniatyöntekijän kanssa ennakkoon. Diakonia tarjoaa keskusteluapua maallisissa ja hengellisissä asioissa sekä taloudellista tukea. Diakoniatyöntekijöidemme yhteystiedot löydät tältä sivulta.

Saarijärvellä diakoniatoimistossa (Urheilutie 5, alapiha) tiistaisin klo 9-12

Pylkönmäellä seurakuntatalolla keskiviikkoisin klo 10-12

Kannonkoskella seurakuntatalon diakoniatoimistossa parittomien viikkojen maanantai klo 10-12

Kivijärvellä seurakuntatalon diakoniatoimistossa parillisten viikkojen keskiviikko klo 10-12

Kyyjärvellä Pappilassa parillisten viikkojen tiistai klo 9-11

Karstulassa Säästökulman väistötilassa (Karstulantie 10) tiistaisin klo 9-11.30 (huom! diakoni osa-aikainen, päivystysajoissa voi olla vaihtelua)

Diakonit ryhmäkuvassa
Iloiset diakonimme yhteisellä matkalla.

Yhteisvastuukeräys on taas käynnissä!

Yhteisvastuukeräys alkoi sunnuntaina 5. helmikuuta 2024 ja kestää vuoden loppuun asti.

Kolehdin sijasta voit lahjoittaa oman seurakuntamme Yhteisvastuukeräykseen seuraavilla tavoilla:

Yhteisvastuukeräykseen voit lahjoittaa:

• Voit antaa oman lahjasi Saarijärven seurakunnan MobilePay-numeroon 70731.
  • Jos lahjoitat pankin kautta, lisää lahjoitukseesi seurakunnan viitenro 307460. Yhteisvastuun pankkitilit ovat: Aktia FI82 4055 0010 4148 41, Nordea FI16 2089 1800 0067 75 ja Pohjola pankki FI14 5000 0120 2362 28.

Yhteisvastuukeräyksellä 2023 halutaan kiinnittää huomiota nuorten lisääntyneeseen väkivaltaan ja siitä käytettäviin sanavalintoihin

Joka minuutti 4 nuorta joutuu kouluväkivallan uhriksi Suomessa.

Lähes 40 000 kouluväkivallan uhria viikossa.

ULKOMAILLA: 60 % keräystuotosta ohjataan Kirkon Ulkomaanavun työn kautta kehittyvien maiden auttamiseen. Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahaston avulla pystytään käynnistämään ja toteuttamaan hätäaputoimenpiteitä kehittyvien maiden humanitaarisissa katastrofeissa. Avustustarpeiden syyt ovat useimmiten luonnonkatastrofit (kuivuus, tulvat, myrskyt, maanjäristykset), poliittiset selkkaukset seurannaisvaikutuksineen tai äkilliset onnettomuudet.

Avun vien perille Kirkon Ulkomaanapu.

KOTIMAASSA: 20 % keräystuotosta jää omalle seurakunnalle nuorten tukemiseksi tehtävään työhön sekä diakonia-avustuksiin.

Toiset 20 % ohjataan Aseman Lapset ry:lle, jotka pyrkivät laajentamaan toimintaansa valtakunnalliseksi. Nuoret tarvitsevat lisää turvallisia ja ammattitaitoisia aikuisia, jotka osaavat auttaa kokonaisvaltaisesti.

Keräysaika on 5.2.2024-31.12.2024

Keräyksen suojelijana toimii tasavallan presidentti. Keräyslupa RA/2020/639/Kirkkopalvelut.

Tehdään yhdessä toisille se, mitä tahtoisimme itsellemme tehtävän

Moni kärsii riippuvuuksista - et ole yksin

Saarijärven seurakunta haluaa edistää täysipainoista elämää vapaana riippuvuuksista. Kaikki seurakunnan toiminta on avointa. Olet tervetullut omana itsenäsi. Martti Luther vertasi kirkkoa sairaalaan, jossa Kristus hoitaa jokaista särkynyttä. Sinullakin on paikka tässä seurakunnassa aina, silloinkin kun usko horjuu, elämä murjoo ja synti painaa.  Tule rohkeasti mukaan jumalanpalveluksiin, ryhmiin ja retkille. Tarjoamme myös henkilökohtaista ja luottamuksellista keskustelua.

• Diakoni Tarja Salminen (Saarijärvi), 040-5377 182
  • Diakoni Minna Autonen (Pylkönmäki), 040-7784 701
  • Diakoni Mirja Salo (Kannonkoski ja Kivijärvi), 040-5201 451
  • Vt diakoni Sairi Suominen (Karstula), 040-5864 120
  • Diakonissa Riitta Kytölä (Kyyjärvi), 045-1291 622

Saarijärven seurakunnan alueella toimii Päihdetiimi joka on Keski-Suomen Hyvinvointialueen toiminnassa. Linkki ohjaa entisen Saarikan sivuille, mutta puhelinnumeron ovat samat!

Tietoa ja apua löydät myös netistä:

Apua ja tukea

Päihdelinkki

Päihdeneuvonta 24/7

• Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n ilmainen tukipuhelin, avoinna 24/7 vuoden jokaisena päivänä

Irti huumeista

Peluuri