Valkoisia pieniä kiviä ympyrässä

Aikuisille

Seurakunta tarjoaa aikuisille elämän rakennuspalikoita sekä yhdessäoloa, toimintaa ja hiljentymistä.

Tule rohkeasti mukaan tilaisuuksiin. Oma paikka seurakunnassa löytyy etsimällä, ja me autamme etsinnässä.

Säännöllistä toimintaa

Jumalanpalvelus sunnuntaisin kello 10 on seurakuntatoiminnan keskus. Elämä on liikettä arjesta alttarille ja alttarilta elämän arkeen.

Muita säännöllisesti järjestettäviä tilaisuuksia ja tapahtumia ovat mm.

• Yrittäjien ja heidän perheidensä kirkkopyhä
  • Maatalousväen kirkkopyhä lokakuussa
  • Kylätapahtumat kyläkunnilla
  • Raamattuillat, raamattupiirit, miesten illat
  • Ruisleipäillat
  • Sururyhmä kaksi kertaa vuodessa

Lisätietoja aikuisten toiminnasta antaa seurakuntapastori Mervi Sahinaho puh. 040-6707 677, sähköposti mervi.sahinaho@evl.fi sekä alueden omat papit Olli-Pekka, Tuula ja Timo.

Tervetuloa mukaan!

Ryhmätoimintaa aikuisille Saarijärven alueella

Missiopaja
Seurakuntatalon takkahuoneella kokoontuu joka tiistai klo 9.30–11.30 joukko naisia tekemään käsitöitä myytäväksi lähetystyön hyväksi. Missiopajassa vaihdetaan kuulumisia, kuullaan lähetystyön ajankohtaisista asioista ja rukoillaan käsillä tekemisen lomassa. Ei haittaa vaikka peukalo olisi keskellä kämmentä, sillä jokaiselle löytyy sopivaa tekemistä.

Hanna-piiri
Hanna-piiri on avoin rukous- ja raamattupiiri, joka tukee Medialähetys Sanansaattajien (Sansan) työtä. Hanna-piiri kokoontuu kerran kuukaudessa tiistai-iltaisin Mansikkaniemen pappilassa.

Työseurat ja -piirit
Saarijärven kyläkunnilla toimii monia ahkeria työseuroja ja lähetyspiirejä lähetystyön sekä diakoniatyön tukemiseksi. Työseurat kokoontuvat usein kodeissa. Niissä keskustellaan joskus seurakunnan työntekijän johdolla, joskus omalla porukalla, juodaan kahvit ja tehdään ehkä käsitöitä. Monilla työseuroilla ja lähetyspiireillä on oma kahvitusvuoro kesällä Tapulikahviossa.

Ruisleipäillat
Toiminta on avointa kaikille Raamatun sanomasta kiinnostuneille. Osallistujia on vauvasta ikäihmisiin ja vierailijoiden puheenvuorot käsittelevät aiheita taivaan ja maan väliltä.
Kahvit keitetään illan aluksi Mansikkaniemen pappilassa klo 18.00 ja siitä siirrymmen illan aiheen pureskeluun.

Virkeää seurakuntaelämää myös kappeleissa!

Kannonkosken alueen toimintaan pääset tutustumaan Kannonkosken kappeliseurakunnan omalla sivulla.

Karstulan alueen toimintaan pääset tutustumaan Karstulan kappeliseurakunnan omalla sivulla. Muista seurata myös Facebookissa!

Kivijärven alueen elämästä kerrotaan Kivijärven kappeliseurakunnan omalla sivulla.

Kyyjärven kappelin toiminnasta kerrotaan Kyyjärven kappeliseurakunnan omalla sivulla. Voit seurata myös Instagramissa ja Facebookissa!

Pylkönmäen alueen toimintaan pääset tutustumaan Pylkönmäen kappeliseurakunnan omilla sivulla.

Sinisessä maisemassa ihmisiä pulkkamäessä

Seurakuntapastori