Kannonkosken kirkon alttari, seinällä teksti: Uudeksi minä teen kaikki. Krusifiksi alttarin vierellä.

Jumalanpalvelus

Jumalanpalvelus sunnuntaisin on seurakuntatoiminnan keskus. Elämä on liikettä arjesta alttarille ja alttarilta elämän arkeen.
Tervetuloa jumalanpalvelukseen!

Jumalanpalvelus Saarijärven kirkosta on kuultavissa joka sunnuntai klo 10 Järviradiosta taajuudella 90.5 ja nettiradiosta suorana lähetyksenä!

Internetin välityksellä voit kuunnella suorana lähetyksenä myös iltajumalanpalveluksia sekä arkipyhien jumalanpalvelukset.

Nettiradio avautuu tästä linkistä.

Lähetysten kuunteleminen vaatii soitto-ohjelman, esim. Windows Media Player.

Jumalanpalvelus suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä seurakuntalaisten kanssa.

Jumalanpalveluksissa on monenlaisia ja erilaisia palvelutehtäviä. Seurakuntalaiset voivat toimia esimerkiksi: Raamatun lukukappaleiden lukijoina, esirukouksen toteuttajina, kolehdin kerääjinä, ehtoollisavustajina, kirkkokahvien keittäjänä, tarjottavan leipojina ja tarjoilijoina, vastaanottajina sekä toivottamassa tervetulleeksi jumalanpalveluksiin.

Jumalanpalvelusmusiikissa voi toimia soittajana, solistina tai kuorossa. Kaikki osallistumme jumalanpalvelukseen rukoillen, kuullen sanaa, veisaten ja laulaen sekä osallistuen ehtoolliselle. Jumalanpalvelus tehdään yhdessä. Jumalanpalvelus on Jumalan kansan juhla, jossa kohtaamme Kristuksen, tulemme hoidetuiksi Jumalan sanalla ja ravituiksi ehtoollisella.

Voit ilmoittaa halukkuutesi palvella jumalanpalveluksissa ottamalla yhteyttä pappeihin kasvotusten, soittaen tai ilmoittautumalla sähköpostilla tai tämän sivun ilmoittautumiskaavakkeella.

Jumalanpalvelusten avustusvuorot

Seurakunnassamme on muodostunut varsin hyväksi tavaksi jakaa avustustehtäviä vuorolistoihin ja jumalanpalvelussuunnitelmaan kausittain kevät, kesä ja syyskaudeksi. Listoilla on jo runsaasti seurakuntalaisia ja ryhmiä, jotka ovat valmiita avustamaan jumalanpalveluksissa.

Jos sinä tai ryhmäsi (esim. kyläkunta, yhdistys, järjestö tai harrastepiiri) olette valmiita avustamaan jumalanpalveluksessa, niin ottakaa rohkeasti yhteyttä. Nykyajan tekniikka suo myös suunnittelun ja yhteydenpidon sähköisesti, joten tehtävien jakaminen onnistuu etukäteen ilman kaikkien yhteen kokoontumista.

Kunkin kauden jumalanpalvelus ja vuorolistaan on merkitty palvelutehtävät ja niiden suorittajat henkilöt tai ryhmät. Kaikkien tehtävissä toimivien kanssa kokoonnumme sakastiin noin puoli tuntia ennen jumalanpalveluksen alkua kerraten tehtävät ja jumalanpalveluksen kulun.

Sinun lahjoillesi on käyttöä, tervetuloa mukaan!

Saarijärven kirkko kesällä. Kirkon edessä ihmisiä ulkona.

Kirkkoherra
Kannonkosken kappeliseurakunta Karstulan kappeliseurakunta Kivijärven kappeliseurakunta Kyyjärven kappeliseurakunta Pylkönmäen kappeliseurakunta Saarijärven alue
Kappalainen
Kannonkosken kappeliseurakunta Kivijärven kappeliseurakunta