Saarijärven seurakunta - neljä yhdessä

Vuonna 2007 toteutuneessa seurakuntaliitoksessa Kannonkosken, Kivijärven ja Pylkönmäen seurakunnat liitettiin Saarijärven seurakuntaan kappeliseurakunniksi. Samana vuonna Pylkönmäki myös kuntana liittyi Saarijärveen. Kannonkoski ja Kivijärvi ovat edelleen kuntina itsenäisiä.

Jokaisessa kappeliseurakunnassa on säilynyt jotakin omaleimaista. Jumalanpalvelukset ja seurakunnan viikkotoiminta kutsuvat edelleen kotikirkkoon tai seurakuntatalolle.

Kivijärven ja Kannonkosken alueen kappalaisena toimii Timo Kemppainen ja kanttorina Sanna Linna. Suntio Anu Poikonen toimii niin ikään sekä Kannonkosken että Kivijärven alueella, mutta tuurauksia tekee etenkin Kivijärvellä Olavi Hakkarainen.

Pylkönmäen alueen pappina toimii Mervi Sahinaho ja kanttorina Satu Uusisalo. Suntio Veli Siltasalmi kaivaa edelleen haudat käsin Pylkönmäen hautausmaalle.

Koko seurakunnan kirkkoherra Jarmo Autonen työskentelee pääasiassa Saarijärven alueella, mutta käy pitämässä jumalanpalveluksia myös kappeleissa. Saarijärven alueen pappi ja koko seurakunnan kasvatustyöstä vastaava kappalainen on Heidi Pasanen. Kanttori Kirsti Mustonen vastaa Saarijärven musiikkitoiminnasta ja suntiona toimii Pia Rantala.

Kasvatustyön ammattilaiset, lastenohjaajat Taija Kauppinen, Päivi Hirvensalo ja Riina Anttila sekä nuorisotyönohjaajat Saara Savolainen ja Taija Heinänen, liikkuvat koko laajan seurakunnan alueella.

Hallinto on keskittynyt Saarijärvelle, missä tapahtuu myös kirkkoherranvirastossa asiointi. Talousjohtaja Emilia Jalomäki on tavattavissa Saarijärven toimistolla. Seurakuntatoimisto ja hautausmaatoimisto sijaitsevat Saarijärvellä ja ovat avoinna ma-ti ja to-pe 8-12 koko seurakunnan aluetta palvellen, keskiviikkoisin suljettu. Puhelimen päässä ja tiskin takana palvelee Sari Tarvainen.

Seurakuntien omilta sivuilta löydät paikallisia tapahtumia, tiloja sekä alueen työntekijöiden yhteystiedot. Tervetuloa tutustumaan!