Asiointi

Seurakuntatoimisto

Kaste- ja vihkivaraukset, tilavaraukset

Avoinna ma, ti ja to, pe klo 9-12.
Puhelimeen vastataan vain aukioloaikoina. Jos jätät vastaajaan viestin, soitamme sinulle takaisin.

Puh. 040-1534 736 tai 040-1563 338

Urheilutie 5, 43100 Saarijärvi
saarijarvi@evl.fi

Mikäli haluatte ilmoittaa kirkollisissa jonkin tapahtuman, tulee tapahtuman lisätiedot ja muut lehteen haluttavat asiat ilmoittaa seurakuntatoimistoon edellisen viikon perjantaina.

1.7.2020 alkaen kaikki jäsenrekisteriasiat hoidetaan aluekeskusrekisterissä Jyväskylässä.

Linkki avautuu uuteen välilehteen Lapuan hiippakunnan aluekeskusrekisterin sivuille. Sivuilla voit hoitaa niin virkatodistustilaukset, sukututkimukseen ja sukuselvitykseen liittyvät pyynnöt kuin avioliiton esteiden tutkinnan.

Lisätietoja ja aluekeskusrekisterin muut yhteystiedot löydät Virkatodistus-sivulta.

Virkatodistuksen voit tilata myös tällä sivustolla. Palvelua käyttääksesi tarvitset verkkopankkitunnukset.

Avioliiton esteiden tutkinta onnistuu myös tällä sivustolla. Palvelun käyttöön molemmat puolisot tarvitsevat verkkopankkitunnukset.

Hautausmaatoimisto

Siunausvaraukset, hautapaikkoihin ja hautojen hoitoon liittyvät asiat

Avoinna ma-ti, to-pe klo 9-12.

Puh. 040-1534 794 tai 040-1563 338

Urheilutie 5, 43100 Saarijärvi

Lisätietoja hautausmaatoimiston sivulta

Taloustoimisto

Avoinna ma-ti, to klo 9-14

Talousjohtaja Emilia Jalomäki
Puh. 040-1534 392
emilia.jalomaki@evl.fi

PERUSTEHTÄVÄ

Saarijärven seurakunta on olemassa toteuttaakseen Jeesuksen Kristuksen antamaa kaste- ja lähetyskäskyä (Matt. 28:18–20).

Seurakunnan tehtävänä on toimia niin, että seurakuntalaisissa syntyy ja vahvistuu usko Kolmiyhteiseen Jumalaan, rakkaus lähimmäiseen ja vastuullinen elämäntapa.

TOIMINTA-AJATUS

Saarijärven seurakunta huolehtii seurakunnan perustehtävästä julistamalla evankeliumia ja edistämällä lähimmäisen rakkautta sanoin ja teoin. Saarijärven seurakunta on läsnäolon, osallisuuden, avoimuuden, yhteyden, välittämisen, tekemisen, rakkauden ja uskon yhteisö.

VISIO, TAVOITE

Vuonna 2023 Saarijärven seurakunta kulkee ihmisten rinnalla evankeliumin ilosanomaa ja lähimmäisen rakkautta välittäen. Vuonna 2023 Saarijärven seurakunta ja kristillinen usko yhdistävät erilaisia ihmisiä.

Seurakunta koetaan hengelliseksi kodiksi, jossa saa olla, osallistua, kasvaa, palvella, tehdä työtä ja levätä.

TOIMINTAA OHJAAVAT ARVOT

Sitoutuminen Raamattuun ja luterilaiseen tunnustukseen

Kaikkien ihmisten kunnioittaminen

Yhteisöllisyys

Avoimuus

Vastuullisuus

Rehellisyys

Kohtuullisuus ja ekologisuus

Armollisuus

Rauhan edistäminen ihmisten välillä

Ilmoittaudu mukaan retkille ja leireille

Saarijärven seurakunnassa on tarjolla monenlaista ryhmätoimintaa. Säännöllisesti kokoontuvien ryhmien lisäksi järjestämme leirejä ja retkiä. Tällä sivulla näet avoinna olevat ilmoittautumiset ja linkin kautta voit ilmoittautua retkille tai leireille.

Ilmoittautumislomakkeet ja -ohjeet

Seurakunnan varhaisnuorten kerholaisten ja heidän perheiden retkipäivälle Alahärmään voit ilmoittautua tästä. Retkipäivä on 18.5. Ilmoittautuminen on auki 2.4.-14.4. välisen ajan. Lisätietoja Taijalta p. 040-8483174.

Seurakunnan sururyhmä alkaa to 25.4.24 klo 17.30 Mansikkaniemen pappilassa. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa ja se on osallistujille ilmainen. Ryhmän ohjaajina toimivat srk-pastori Mervi Sahinaho ja sielunhoitoterapeutti Anja Kuhno. Voit ilmoittautua ryhmään täällä:

Ilmoittautuminen sururyhmäänLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja voi kysyä Merviltä (mervi.sahinaho@evl.fi; 040-6707677)

Ilmoittaudu vuoden 2024 rippikouluun tästä! Ilmoittautuminen on auki 1.10.2023 asti.
Mikäli rippikouluilmoittautuminen on tekemättä, mutta haluaisit käydä rippikoulusi vuonna 2024 Saarijärven seurakunnassa, ota yhteyttä nuorisotyönohjaajiin Taijaan, Veetiin tai Roosaan. Kesän ryhmissä on tilaa, mutta hiihtolomaripari on täynnä.  Käy katsomassa myös rippikoulun omat sivut.

Säännöllinen ryhmätoiminta

Perhekerhot    Päiväkerhot