Tiedote kirkkoneuvoston kokouksesta 20.8.2020

Saarijärven kirkkoneuvosto kokoontui torstaina 20.8.2020 Pylkönmäen seurakuntatalolla. Ennen kokouksen alkua kirkkoneuvosto ja Pylkönmäen kappelineuvosto suorittivat hautausmaakatselmuksen Pylkönmäen hautausmaalla. Hautausmaa todettiin  hyväkuntoiseksi ja hyvin hoidetuksi.

Kokouksessaan kirkkoneuvosto teki seuraavat päätökset:

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle Saarijärven Asemankannaksella olevan 604 neliömetrin määräalan myyntiä Saarijärven kaupungille 2.000 euron hintaan. Kirkkohallitus vahvistaa myöhemmin myyntipäätöksen.

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että Saarijärven seurakunnan kirkollisverotuloprosentti pidettäisiin ennallaan 1,75 % myös vuonna 2021. Veroprosentti on pysynyt vuodesta 2012 saakka samana.

Kirkkoneuvosto määritteli vuoden 2021 budjettikehykset, joissa ei todetaan, että  leikkausvaatimuksia ei aseteta, mutta kunkin tulosyksikön budjetissa voi olla kasvua vain henkilöstökustannusten verran.

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle vuoden 2020 lisätalousarvion hyväksymistä. Kokonaisuutena lisätalousarviossa on noin 44.000 euroa menojen lisäyksiä. Investointien osalta todettiin yhteensä 85.000 euron kustannusten vähennykset tai tulojen lisäykset avustusten muodossa.

Kirkkoneuvosto päätti, että Pylkönmäen seurakuntatalon ja kirkon piha-alue sekä Pylkönmäen hautausmaan piha-alue ovat savuttomia alueita ja tupakointi on sallittu vain erikseen sallituissa paikoissa.

Kirkkoneuvosto päätti laittaa paikallislehtiin ilmoituksen Laina Nybergin testamenttirahastosta haettavissa olevista stipendeistä. Laina Nybergin testamenttirahaston sääntöjen mukaisesti stipendin saajan on asuttava tai oltava kotoisin Kivijärveltä, Kannonkoskelta, Pylkönmäeltä tai Saarijärveltä ja opiskeltava seurakunnalliseen ammattiin lukuvuonna 2020-2021. Stipendin määrästä per henkilö päättää kirkkoneuvosto. Stipendihakemukset tulee lähettää suljetussa kirjekuoressa osoitteeseen Saarijärven seurakunta, Urheilutie 5, 43100 Saarijärvi (päällä teksti Stipendihakemus) viimeistään 31.12.2020.

2020-08-27 16:00:33.0