Tiedote seurakuntaelämästä 1.6 alkaen kesällä

1. Jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin voi 1.6.2020 alkaen osallistua yli 50 henkeä kirkoissa ja seurakunnan tiloissa. Henkilömäärä suhteutetaan aina 1–2 metrin turvavälein tilaan sopivaksi ja noudatetaan hygienia ohjeita.

2. Toimituksen jälkeen perheen järjestämä kaste- tai hääjuhla tai muistotilaisuus on yksityistilaisuus. Vastuu toteutuksesta on järjestäjällä. Valtioneuvoston mukaan niitä koskee 50 hengen enimmäisosallistujamäärä, samoin kodeissa tai muissa yksityistiloissa toteutettavia kirkollisia toimituksia.

3. Seurakunnan tiloja voidaan vuokrata 1.6 alkaen tilaisuuksiin joiden osallistujamäärä on korkeintaan 50 henkilöä.

4. Muita pieniä seurakuntatilaisuuksia (ryhmiä, piirejä ja kokoontumisia) voidaan järjestää rajoitukset ja osallistujien turvallisuus huomioon ottaen. Riskiryhmien ryhmätoiminta on edelleen tauolla.

5. Henkilökohtaista lähikontaktia vältetään. Ikäihmisten syntymäpäivätervehdykset ja toimituskeskustelut käydään puhelimitse. Laitosvierailuja ei suoriteta lukuun ottamatta sairaan ehtoollinen ja sielunhoito. Riskiryhmiin kuuluvien suositellaan edelleen välttämään fyysistä kanssakäymistä toisten kanssa sisätiloissa ja käyttävän omaa harkintaa.

6. Päivärippikoulu heinäkuussa. Leiririppikoulut syyslomalla.

7. Kirkkokahvituksia ei pääsääntöisesti järjestetä. Tapulikahvio ja tiekirkko eivät ole avoinna.

8. Seurakunnan toimistot palvelevat vain puhelimitse ja sähköpostitse. Henkilökohtainen tapaaminen sovittava. Työntekijöiden yhteystiedot: www.saarijarvenseurakunta.fi/yhteystiedot

Nämä ohjeet perustuvat koronepidemian ehkäisemiseen ja noudattavat piispojen sekä valtioneuvoston linjauksia.

Lisätietoja kirkkoherra Jarmo Autonen 040 594 9766

Thu Jun 04 11:05:00 EEST 2020