Kesän 2020 rippikoulut

Yleisen terveystilanteen ja valtiovallan sekä piispojen antamien ohjeiden vuoksi Saarijärven seurakunnassa on päätetty siirtää kesän 2020 rippikouluryhmät myöhempään ajankohtaan. Päivärippikouluryhmä kokoontuu heinäkuun lopulla Saarijärven seurakuntatalolla sekä Mansikkaniemen pappilassa. Konfirmaatiomessua vietetään 9.8.2020 Saarijärvellä. Kesän leirit siirretään syyslomaviikolle, viikko 42. Toinen rippikoululeiri toteutetaan Karstulan Evankelisella Opistolla ja toinen samaan aikaan Mellikan leirikeskuksessa. Leiriryhmien konfirmaatiot ovat Saarijärvellä ja Kannonkoskella 18.10.2020 ja Saarijärvellä ja Kivijärvellä 25.10.2020.  Hiihtolomarippikoulun konfirmaatiomessu siirtyy vietettäväksi 19.7. Saarijärvellä, mikäli kokoontumisrajoitukset sen sallivat.

Rippikoululaisten koteihin on soitettu, ja jokaiselle Saarijärven seurakunnan järjestämälle riparille osallistuvalle nuorelle on lähetetty kotiin kirje uudesta aikataulusta.

Yli 500 hengen kokoontumiset on kielletty ainakin heinäkuun loppuun. Tämä saattaa tarkoittaa rajoituksia konfirmaatiomessujen osallistujamääriin ainakin hiihtolomarippikoulun osalta. On myös syytä tarkoin harkita iäkkäiden isovanhempien osallistumista messuun. 1.6. alkaen kokoontumisrajoitukset rajoittavat kokoontumiset 50 henkeen toistaiseksi. Myös tämä rajoitus saattaa osaltaan vaikuttaa konfirmaatoihin ja nuorille suunnattuun viikkotoimintaan. Perheille annetaan tarkempia ohjeita lähempänä konfirmaatiota.

Lisätietoja:
kasvatuksen kappalainen Heidi Pasanen, p. 040 760 3480, heidi.pasanen@evl.fi tai
nuorisotyönohjaaja Marko Savolainen p. 040 848317, marko.savolainen@evl.fi

Wed May 06 11:14:15 EEST 2020