Ehdokkaaksi syksyn seurakuntavaaleihin

Mihin suuntaan seurakuntaa ja sen toimintaa tulisi tulevina vuosina kehittää? Nyt etsitään ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita kantamaan yhteistä vastuuta ja vaikuttamaan seurakunnassa. Yksi tapa vaikuttaa on asettua ehdokkaaksi syksyn seurakuntavaaleihin.

Marraskuun 18. päivänä järjestettävissä vaaleissa valitaan Saarijärven kirkkovaltuustoon 23 jäsentä vuosille 2019-2022. Vaaleissa on perinteisesti ollut kolme ehdokaslistaa, Saarijärven-Pylkönmäen yhteinen lista sekä Kivijärven ja Kannonkosken omat listat.

Ehdokkaaksi asettuvan tulee olla 18 vuotta täyttänyt Saarijärven seurakunnan jäsen. Jos tunnet seurakunnan edustamat arvot omaksesi ja haluat antaa panoksesi kotiseurakunnan kehittämiseen, ota rohkeasti yhteyttä ja ilmoittaudu ehdokkaaksi. Ohjeita ja ehdokkaan suostumuskaavakkeita saa kirkkoherranvirastosta, puh. 040-1534736 tai seurakunnan kotisivuilta www.saarijarven seurakunta.fi/seurakuntavaalit

Luterilainen seurakunta on julkisoikeudellinen yhteisö, jonka asioista päättävät demokraattisesti valitut luottamushenkilöt. Kirkkovaltuusto päättää mm. seurakunnan taloudesta, viroista ja kiinteistöistä. Se myös valitsee kirkkoneuvoston ja kappeliseurakuntien kappelineuvostot.

Odotamme ehdokkaiksi eri-ikäisiä ja eri tavoin ajattelevia, tavallisia seurakuntalaisia. Oletko sinä yksi heistä?

Olavi Vuori

Vaalilautakunnan puheenjohtaja