DIAKONIAN VIRKA SAARIJÄRVEN ALUEELLA 1.9.2024

Keski-Suomeen Saarijärven seurakuntaan haetaan diakonian viranhaltijaa 1.9.24 alkaen. Tämän viran toiminta-alueena on Saarijärvi. Piispantarkastuksessa 02/24 seurakuntamme todettiin hiippakuntamme iloisimmaksi työyhteisöksi. Liity siis mukavaan joukkoon!

Diakonian virkaan Saarijärvellä sisältyy laaja-alaista diakoniatyötä: hengellisen, henkisen ja taloudellisen avun antaminen ja järjestäminen. Tehtävän sisältönä on mm. vastaanottotoiminta, kotikäynnit, laitoskäynnit, kokoava ryhmätoiminta, diakoniakasvatus ja vapaaehtoistyö, yhteisvastuukeräykseen liittyvä tehtävät, yhteistyö seurakunnan muiden työalojen kanssa (erityisesti jumalanpalvelus, kasvatus ja rippikoulutyö), yhteistyö alan muiden toimijoiden ja järjestöjen kanssa.

Tehtävä edellyttää auton käyttöä ja valmiutta tarvittaessa liikkua maantieteellisesti laajan seurakunnan alueella.

Viranhaltijan tulee olla konfirmoitu Suomen ev.-lut. kirkon jäsen. Virkaan valittavalta edellytetään diakoniatyön tuntemusta sekä hyviä ihmissuhde- ja yhteistyötaitoja. Valitun on ennen viransijaisuuden vastaanottamista esitettävä rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentin mukainen rikosrekisteriote sekä lääkärintodistus.

Vastaava diakoni toimii diakoniatyöntekijöiden lähiesimiehenä. Palkkaus on vaativuusryhmän 502 mukainen, lisättynä mahdollisilla kokemuslisillä.
Edellytämme piispainkokouksen hyväksymän diakonian virkaan kelpoistavan tutkinnon. Virassa on 6 kk koeaika.

Paikkaa haetaan KirkkoRekry -palvelussa sähköisesti

Hakuaika päättyy 24.5.2024 klo 16.

Tiedustelut diakoni Tarja Salminen puh.040 5377 182 tai kirkkoherra Jarmo Autonen puh. 040 594 9766

Rekrytointiryhmän haastattelut ovat 5.6.2024 Saarijärven seurakuntatalon toimitushuoneessa, Urheilutie 5.

Valintapäätös tehdään 13.6.2024

KESÄSUNTIO 1.6.-11.8.2024

Saarijärven seurakunta hakee kesäsuntiota ajalle 1.6.-11.8. väliseksi ajaksi. Toimeen valittavan työntekijän työalueena on Kyyjärven ja Karstulan alueet ja kesäsuntio voi itse valita ensisijaisen työpisteensä (Karstula/Kyyjärvi).

Työaika on kolmen viikon jaksoissa 114 h 45 min. Työ sisältää ilta- ja viikonlopputyötä. Suntion työtehtäviin sisältyvät: kirkossa ja kappeleissa järjestettävistä jumalanpalveluksista, kirkollisista toimituksista ja tilaisuuksista huolehtiminen, tilojen ja tilaisuuksien valmistelu ja osallistuminen hautaustoimen tehtäviin kuten hautapaikkojen näyttämiseen, siivous ja pienet kahvitarjoilut, jonkin verran ulkoalueiden siivousta (haravointia ja lakaisua, roskien tyhjäystä ym.).

Työsuhteen alkuun on varattu kahden viikon perehdytysvaihe, jolloin työtä pääsee tekemään toisen suntion kanssa. Arvostamme kokemusta alan työtavoista ja menetelmistä, oma-aloitteisuutta, itsenäistä työotetta sekä hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja. Tehtävien hoitamiseksi valittavalla henkilöllä tulee olla perus it-osaaminen ja auton käyttömahdollisuus. Työkokemus vastaavista tehtävistä katsotaan eduksi. Odotamme sitoutumista seurakunnan arvomaailmaan. Tehtävään valittavan henkilön tulee olla ev-lut. kirkon konfirmoitu jäsen.

Piispantarkastuksessa seurakuntamme todettiin hiippakunnan iloisimmaksi työyhteisöksi. Liity siis iloiseen joukkoomme!

Hakuaika päättyy pe 15.4.2024 klo 13.

Haastattelut pe 19.4. Saarijärven seurakuntatalolla.

Palkan peruste Aikapalkka 2169,88 euroa kuukaudessa (KirVESTES vaativuusryhmä 401)

Työskentelyaika Jaksotyö

Saarijärven seurakunta on maantieteellisesti laaja, noin 13 100 jäsenen seurakunta Keski-Suomessa. Saarijärven alueen lisäksi siihen kuuluvat kappeliseurakunnat Kannonkoski, Karstula, Kivijärvi, Kyyjärvi ja Pylkönmäki.

Rekrytoinnin yhteystiedot emilia.jalomaki@evl.fi 040 1534 392 (lomalla 25.3.-5.4.2024)

Hakemaan pääset tästä linkistä: